Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010
«Πράσινη ανάπτυξη» και «πράσινα άλογα»
Σε πρόσφατα δημοσιεύματα εκφράστηκαν ανησυχίες για την πρόθεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να διατηρήσει και τη Β΄ ζώνη προστασίας του Υμηττού στο υπό τροποποίηση διάταγμα της 31/8/78 (ΦΕΚ 544Δ) προστασίας του, αντί να προχωρήσει στην πλήρη εφαρμογή της Α΄ ζώνης προστασίας σε όλο τον Υμηττό, όπως ζητούν χρόνια τώρα, τα τοπικά κινήματα, οι Δήμοι των γύρω περιοχών και οι μαζικοί φορείς. Μια εχθρική ενέργεια, μια ταφόπλακα σε ό,τι έχει απομείνει στον Υμηττό. Και η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ., το Φεβρουάριο του 2009, είχε φέρει σε δημόσια (υποτίθεται) διαβούλευση την τροποποίηση του ισχύοντος Π.Δ. περί ζωνών προστασίας του Υμηττού καταθέτοντας μια απαράδεκτη πρόταση που τεμάχιζε σε ζώνες όλο τον Υμηττό, που επιχειρούσε να νομιμοποιήσει εγκαταστάσεις που ήδη έχουν κριθεί μη νόμιμες από το ΣτΕ., που προέβλεπε θεσμοθέτηση χρήσεων νέων έργων υποδομής και δικτύων στο βουνό, κυρίως νέων μεγάλων οδικών αξόνων, επέκτασης της Αττικής οδού προς τα νότια προάστια και τα Μεσόγεια.
Οι κυβερνήσεις αλλάζουν,
τα συμφέροντα μένουν
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έφυγε, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήρθε. Τα σχέδια καταστροφής, όμως, του Υμηττού παραμένουν. Τα πάντα αγοράζονται και πωλούνται και ο Υμηττός είναι ένα μεγάλο οικόπεδο προς αντιπαροχή και ανοικοδόμηση. Ο Υμηττός παρότι είναι ένα φυσικό μνημείο, ένας δημόσιος δασικός χώρος που προστατεύεται από διεθνείς συνθήκες προστασίας Natura, με πλούσιους αρχαιολογικούς χώρους και σπάνια είδη ζώων και φυτών, με μεγάλο αριθμό σπηλαίων, ένας από τους τελευταίους χώρους ανάσας για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου της Αττικής, μέρα με τη μέρα καταστρέφεται.
Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε δείξει και αυτή τις διαθέσεις της για τον Υμηττό, είχε εξαγγείλει τη δημοπράτηση της κατασκευής νέων αυτοκινητόδρομων μέσα στο βουνό, 82 χιλιομέτρων περίπου. Ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Αττική, ένα φαραωνικής μορφής έργο που δεν θα αντιμετώπιζε και δεν θα έλυνε τα όντως μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα της Αττικής. Ένα έργο που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ απλά το έχει αναβάλει και το έχει μεταθέσει στο μέλλον δηλώνοντας ότι η νέα δημοπράτηση του έργου θα γίνει μετά την επαναδιαπραγμάτευση και βάσει του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας.
Ο Υμηττός είναι το ορεκτικό
των μεγαλοεργολάβων
Η κατασκευή αυτών των αυτοκινητόδρομων στον Υμηττό θα είναι το τελειωτικό κτύπημα στο βουνό και βέβαια θα ανοίξει τις ορέξεις για την επιχειρηματική αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. «Εθνικό έργο» που εμπνεύστηκαν οι κυβερνήσεις του κ. Σημίτη και του κ. Καραμανλή και μακάρι να μην εμπνεύσει και την κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου, γιατί τα μηνύματα είναι ανησυχητικά. Ήδη μήνες τώρα η κα Μπιρμπίλη του ΥΠΕΚΑ αρνείται να δεχτεί τον Δήμαρχο του Ελληνικού, κ. Κορτζίδη.
Όσον αφορά τώρα την τροποποίηση του ισχύοντος Π.Δ. περί ζωνών προστασίας του Υμηττού (ΦΕΚ 544Δ), η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το ΥΠΕ.ΚΑ, ο Ο.Ρ.ΣΑ. θα πρέπει να αποδείξει στην πράξη και όχι στα μεγαλεπήβολα λόγια περί «πράσινης ανάπτυξης» και «βιώσιμων έργων», με ποιον επιτέλους είναι, με τα συμφέροντα και την αγορά ή με την κοινωνία, τους ανθρώπους και την ίδια τη ζωή.
Ο αγώνας συνεχίζεται και διεκδικεί
Παρόλα όσα συμβαίνουν στον Υμηττό, υπάρχουν ενεργοί πολίτες, μαζικοί φορείς, τοπικά κινήματα, που παλεύουν και αγωνίζονται χρόνια τώρα για την υπεράσπιση της δημόσιας δασικής γης και συνεχίζουν επίμονα να διεκδικούν:
Επέκταση της Α’ Ζώνης προστασίας του Υμηττού σε όλο το βουνό, άμεση αναδάσωση των καμένων εκτάσεων, κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης και όλων των επεκτάσεων των ρυμοτομικών σχεδίων στον Υμηττό, σύνταξη Δασολογίου με κύρωση των Δασικών Χαρτών και δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου, άμεση ανακήρυξη του Υμηττού σε Εθνικό Δρυμό, δημιουργία Δασαρχείου , άμεση απομάκρυνση των δραστηριοτήτων που δεν συνάδουν με το δασικό χαρακτήρα του βουνού. Να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Υμηττού και βέβαια κανένας νέος αυτοκινητόδρομος να μην πληγώσει ξανά τον Υμηττό.
Του
Τάσου Ταστάνη
* Ο Τάσος Ταστάνης είναι Γραμματέας της Π.Κ. του ΣΥΝ Γλυφάδας, αρχιτέκτονας μηχανικός, μέλος της Διαδημοτικής Συντονιστικής Επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου